Meer weten? +31 (0)222 314 177
Close
Toegevoegd aan je winkelwagen
Winkelwagen
0 producten € 0
Bestellen
Wijzig winkelwagen

Bestellen, retourneren of ruilen

Hieronder kunt u lezen wat u als consument van Texelana kunt verwachten en wat uw rechten en plichten zijn als u een product in onze webshop heeft besteld. Ook kunt u lezen wat u moet doen als u een product wilt terugsturen. Bent u wederverkoper? Dan verwijzen wij u graag door naar de verzendvoorwaarden voor wederverkopers.

Koopt u iets bij ons? Dan beloven wij u dat wij uw bestelling met veel zorg behandelen en uw privacy zullen beschermen.

Aansprakelijkheid

De inhoud van deze site, evenals de inhoud van alle andere online uitingen van HebroTex en Texelana, hebben we met veel zorg samengesteld. HebroTex en Texelana geven geen garanties omtrent de aard, juistheid of de inhoud van deze informatie. HebroTex en Texelana zijn nooit aansprakelijk voor eventuele fouten of onjuistheden op deze site. Ook zijn we niet aansprakelijk voor de gevolgen die het gebruik van eventuele onjuiste informatie op deze website heeft.

Bestellingen

Plaatst u een bestelling via onze website? Dan bent u officieel een koper van ons product en dan gaat u een overeenkomst/betalingsverplichting met ons aan. Hiermee geeft u te kennen dat u akkoord gaat met deze algemene verkoopvoorwaarden van HebroTex en Texelana.

Prijzen

De prijzen die vermeld staan bij de producten in de webwinkel zijn inclusief btw en exclusief eventuele verzendkosten.

Betalen

Wij bieden u verschillende elektronische betalingsmogelijkheden, via ons online betaalsysteem. Het bedrijf Sisow verzorgt deze transacties met de grootste zorg. Bij speciale leveringen op verzoek kunt u ook rechtstreeks aan Texelana betalen, wij informeren u dan over de mogelijkheden.

Leveren

Bestelt u goederen via deze website, dan leveren wij deze af op het door u aangegeven adres. Dit adres noteert u tijdens de bestelprocedure. Wij zijn niet verantwoordelijk voor onjuist ingevoerde adressen.

Verzendtarieven Nederland

Of u nu een Nederlands of buitenlands verzendadres opgeeft, wij leveren onze  goederen altijd volgens de Nederlandse verkoopbepalingen. Deze kunt u lezen in onze algemene voorwaarden

 Productprijs  Verzendtarief Nederland
 < dan € 50,-  € 5,-
 > dan € 50,-  € 0,-

Verzendtarieven België en Duitsland

 Productprijs  Verzendtarief België/Duitsland
 < dan € 100,-  € 10,-
 > dan € 100,-  € 0,-

Verzendtarieven Frankrijk

 Productprijs  Verzendtarief Frankrijk
 < dan € 150,-  € 20,-
 > dan € 150,-  € 0,-

Levertermijn

Maximaal 2-3 werkdagen na ontvangst van de betaling. Op zaterdag en zondag verzorgen wij geen verzendingen. Bestellingen die u op deze dag plaatst, verwerken wij maandagochtend. Wanneer wij de levertermijn om welke reden dan ook overschrijden, brengen wij u schriftelijk of per e-mail op de hoogte. U heeft dan het recht om de aankoop schriftelijk of per e-mail te annuleren.

Langere levertermijn

De Texelana en Aurora mastrassen en dekbedden van HEFEL hebben een  levertijd van ongeveer drie tot vier weken.

Levertermijn Duitsland en België

Tot vijf werkdagen na ontvangst van uw betaling.

Levertermijn Frankrijk

Vijf tot zeven werkdagen na ontvangst van uw betaling.

Heeft u nog vragen? Mail of bel ons: administratie@hebrotex.nl + 31 645 755 873 (op werkdagen tussen 09.00 en 11.30 uur). Onze voorkeur gaat uit naar emailen. Zonodig bellen wij u terug.

Ik wil iets ruilen / retourneren

Heeft u iets gekocht via Texelana.nl en wilt u het terugsturen of ruilen?

Allereerst: 

  • Retourkosten (kosten die u maakt om een artikel naar ons terug te sturen) zijn voor uw rekening. Tenzij een een artikel door ons toedoen niet voldoet (beschadigd / anders geleverd dan besteld). Dan betalen we aankoopbedrag, retourkosten en eventuele verzendkosten terug, zodra het pakket bij ons binnen is. 
  • Houd er rekening mee dat uw retour als pakket naar Texelana teruggezonden moet worden. De kosten van het versturen van een pakket bedragen bij benadering 6.95 euro en zijn per pakketdienst verschillend. 

Hieronder kunt u verder lezen wat u kunt doen en wat uw rechten en plichten zijn bij ruilen en retourneren.

Wilt u retourneren?

Retouren 

  • Ruilen /retourneren na aankoop van de goederen kan binnen 14 dagen. Voeg altijd de pakbon en het retourformulier bij. Alleen dan kunnen wij een retour of omruiling in behandeling nemen.
  • U betaalt zelf de kosten van terugzending. Bij terugsturen van een product zonder dat u een vervangend product wilt, vergoeden wij het aankoopbedrag en de verzendkosten. U betaalt zelf de kosten van retourneren (kosten bij benadering: 6,95 per pakket. Deze kosten verschillen per pakketdienst). 
  • Wanneer een artikel door Texelana foutief is verzonden of als een product door toedoen van Texelana niet voldoet, is retour sturen of ruilen kosteloos.
  • U betaalt zelf de retourverzendkosten vooruit. Zodra wij uw pakket ontvangen hebben en wij constateren dat het product buiten uw schuld niet voldoet aan uw verwachtingen, storten wij de verzendkosten terug op uw bankrekening. 
  • Wij kunnen uw geretourneerde/te ruilen artikelen alleen in behandeling nemen als het pakket is voorzien van de originele afleverbon en een volledig ingevuld retourformulier. Ook moet het artikel  in onbeschadigde staat zijn en in de originele verpakking zitten. Ze moeten in dezelfde conditie verkeren als geleverd en mogen niet gebruikt zijn. Stuur uw retour of omruilingsverzoek met het te ruilen/retourneren product naar onderstaand adres:

Texelana, Vliegwiel 22, 1792 CS Oudeschild - Texel

Waar moet een te ruilen/retourproduct aan voldoen?

  • Het product moet ongebruikt zijn. Aankoop- en verzendkosten van pantoffels die u een dag heeft gedragen om te testen of ze goed zitten, kunnen wij bijvoorbeeld niet vergoeden. 
  • Voeg de originele pakbon bij uw retourpakket. Kras geen informatie door.
  • Wij hebben een eigen reparatieservice. Bij beschadigingen en onvolkomenheden door ons toedoen en/of binnen de garantietermijn, kunt u daarvan gratis gebruik maken. In andere reparatie- of verstelgevallen kunnen wij met u een prijsafspraak maken.
  • Wij willen graag dat u er alles aan doet om het product netjes terug te sturen in de verpakking waarin u het van ons kreeg. 

Garantietermijn

Texelana hanteert op alle producten die u in de webshop koopt een garantietermijn van een half jaar. Voor alle producten die u langer dan een half jaar geleden heeft gekocht, kunt u geen aanspraak meer maken op een (volledige) vergoeding.

Gaat een product wat u in onze webshop heeft besteld binnen deze termijn stuk, dan kunt u wel aanspraak maken op onze garantievoorwaarden en het retour sturen naar

Texelana, Vliegwiel 22, 1792 CS Oudeschild - Texel

Artikelen kunnen niet geruild of geretourneerd worden en voldoen niet aan de garantievoorwaarden:

•    als de informatie of uw gegevens die u bij het product hebt gevoegd onleesbaar zijn.
•    als u het product heeft veranderd of door een andere partij dan Texelana en zonder overleg met ons heeft laten repareren.
•    als u de beschadiging aan het product met opzet, door verkeerd onderhoud of onachtzaamheid heeft toegebracht.

Wat doen wij voor u als een product binnen de garantietermijn en -voorwaarden valt?

  • Texelana beoordeelt het artikel, in redelijkheid en billijkheid, op de aard van de klacht en het gebruik. Wijst beoordeling uit dat de klacht is toe te wijzen aan de productie, dan doen wij u een passend voorstel.
  • Is het artikel te repareren zonder dat de kwaliteit, duurzaamheid of uitstraling van het product verloren gaat? Dan repareren wij het voor u.
  • Is reparatie niet mogelijk? Dan krijgt u een nieuw product.

Retouradres:

HebroTex BV
Heemskerckstraat 8
1792 AB Oudeschild-Texel

Heeft u nog vragen? Mail of bel ons: administratie@hebrotex.nl + 31 (0)222 31 41 77 (op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur). Onze voorkeur gaat uit naar emailen. Zonodig bellen wij u terug.